Зорянський ЗДО ясла-садок
Рівненська область, Рівненський район

Ресурсна кімната

Ресурсна кімната - інклюзивний простір в закладі дошкільної освіти 

   Одним із завдань процесу навчання сучасного закладу дошкільної освіти  є створення комфортних умов, які сприятимуть включенню дитини у соціальну активність, набуттю освітніх навичок. Саме тому ресурсні кімнати є необхідним елементом сучасногоо дошкільного закладу, де ведеться інклюзивне навчання, тобто, спільне навчання дітей з особливими потребами та їхніх однолітків, які не мають таких обмежень.

     Мета ресурсної кімнати - мінімізувати психологічний дискомфорт при адаптації дітей з фізичними та розумовими відхиленнями до активного розвитку та навчання. Нові знання та інструменти для їх реалізації тут отримають не тільки  діти, а й педагоги, для яких у ресурсній кімнаті передбачено все необхідне для того, щоб грамотно побудувати інклюзивний освітній процес.

   Ресурсний кімната - це не лише поділений на зони простір, а і стале соціальне оточення — дітей та педагогів.

Основне призначення ресурсної кімнати 

   Основною функцією створення ресурсного кімнати  є забезпечення для дітей з особливими освітніми потребами комфортних умов для переходу від ігрової діяльності до навчальної. Головним завданням є розумне використання  освітнього простору.

   Все це спрямоване на збереження психоемоційного стану дітей з особливими освітніми потребами.

Обладнання для ресурсної кімнати

Для облаштування особливого  кімнати  необхідно відповідально вибрати необхідний ряд матеріалів і устаткування:

  • Спортивно-ігрові товари ( необхідні для заняття фізкультурою);
  • Стільці, столи та інші меблі необхідні для індивідуальних і колективних занять;
  • Засоби навчання та методики, спеціальна література;
  • Іграшки та меблі для сенсорної кімнати.

   Усе оснащення ресурсної кімнати має відповідати основним потребам розвитку дитини.

Зонування ресурсної кімнати в ЗДО

Зона групової роботи та зустрічей

   У зоні групової роботи діти набувають комунікативні навички, вчаться слухати один одного та висловлювати свої думки та почуття. Дуже важливо, щоб дитина сама розуміла що вона відчуває і що їх зараз потрібно, тому обладнання цієї зони активно допомагає дитини налаштуватися на сприймання себе та оточуючих.

Зона фізичного розвантаження

   Зона фізичного розвантаження потрібна для регулярної зміни діяльності дітей, тому що не рідко діти, з ООП, мають знижену здатність концентрації уваги, тому дуже корисно часто переключатися на активні вправи, які стимулюють вестибулярну систему, тактильну систему, пропріоцептивну систему, розвиває баланс та координацію.

Зона індивідуальної роботи та творчості

   У зоні індивідуальної роботи дитина набуває освітні навички, у чому їй звісно допомагає спеціаліст. Тут відбувається процес навчання. І не менш важливою виступає зона психологічного розвантаження, де відбувається сенсорна інтеграції та релаксаційні процеси. Для дитини важливо отримувати зорові, слухові стимули, стимули нюхові та смакові, знову ж таки тактильні та пропріоцептивні. Стимуляція систем сприймання дитини важлива не лише для її розслаблення, а й для стимуляції інших важливих процесів, що допомагають дитині у навчанні.

   Обов'язковими для ресурсної кімнати є набори для розвитку творчої активності дитини. Творчі вправи допомагають дитини як емоційно, так і фізично. Займаючись арт-терапією дитини розкриває себе, відпрацьовує свій емоційний стан, а також розвиває дрібну моторику рук, загальну координацію, стимулює зір та тактильну систему.

Зона психологічного розвантаження

   Куточок сенсорної інтеграції також має бути присутнім у ресурсній кімнаті, ще його можна називати релаксаційним. Заняття у відповідному напрямку допомагають дитині зняти напругу, випустити зайву енергію, щоб з новими силами продовжити навчання.

 

Логін: *

Пароль: *