Зорянський ЗДО ясла-садок
Рівненська область, Рівненський район

Сторінка фіз. Інструктора

Фізичне здоров’я є головною умовою духовного і морального здоров’я дитини. Від ставлення людини до здоров’я багато в чому залежить його збереження і зміцнення. Навчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров’я – одне з найважливіших завдань нашого дошкільного закладу. У дитинстві закладаються основи здоров’я, виховуються основні риси особистості людини. Наш садочок та сім’я мають створити сприятливі умови для оптимального фізичного розвитку дитини, отримання знань про людський організм, опанування санітарно гігієнічних навичок. У період дошкільного дитинства закладається фундамент здоров’я, формується життєво необхідні рухові навички, вміння, розвиваються важливі фізичні якості, що свідчить про необхідність правильного фізичного виховання, яке має сприяти оздоровленню і повноцінному розвитку дитини. Дошкільний вік – безцінній етап у розвитку фізичної культури людини. У цей період формуються основи особистості, у тому числі позитивне відношення до спорту.

Метою занять з фізичної культури є:

• зміцнення морального та фізичного здоров'я дітей;

• спрямування уваги дошкільників на власне здоров'я та розвиток умінь і навичок його збереження;

• постійна пропаганда принципів здорового способу життя;

• інформування дітей про негативні наслідки шкідливих звичок;

• залучення батьків та громадськості до утвердження принципів здорового способу життя

Завдання фізичного виховання дітей дошкільного віку поділяють на три групи:

1. Оздоровчі завдання.

2. Формування рухових навичок і умінь, виховання фізичних якостей.

3. Виховання у дітей культурно-гігієнічних навичок і вмінь здорового способу життя.

Ця робота проводиться у формі

• фізкультурних занять (індивідуальних і групових):

• оздоровчо- профілактичної роботи(загартовування ,ходьба босоніж, сонячні та повітряні ванни)

• систематичне проведення ранкової гімнастики, занять плаванням, рухливих ігор, физкультхвилинок 

на заняттях, гімнастики після сну, «Годин здоров'я», логоритмики, пальчикової гімнастики, спортивних 

свят, дозвіль, розваг, туристичні походи.

• організація різних заходів за участю батьків (з використанням їхнього професійного досвіду медичного працівника, спортсмена);

• ознайомлення батьків з результатами навчання дітей (відкриті заняття, різні загальні заходи, інформація в куточках для батьків та інше).

 

"ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ’Я ДОШКІЛЬНЯТ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ".

В Зорянському ЗДО облаштовано один фізкультурний зал, в якому є все необхідне спортивне обладнання для проведення роботи з фізичного виховання. На території ЗДО облаштований спортивний майданчик для ігор , турнік , дуги та ін. Інструктор фізичного виховання в освітній процес впроваджує організаційні форми роботи:

заняття з фізкультури,

  • фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, фізкульт хвилинки, фізкультурні паузи, гімнастику після сну, дитячий шейпрінг),

  • фізкультура на свіжому повітрі,

  • дні здоров’я

  • спортивні свята,

  • розваги,

  • рухливі ігри,

  • гурткова та індивідуальна робота.

В роботі фізінструктор використовує елементи методики М.Єфименко. Підвищенню рухової активності наших дітей, пропаганді здорового способу життя є тісний зв'язок з батьками. В закладі проводяться спільні заходи: дні відкритих дверей, спортивні свята, дні здоров’я. Тому здорові усміхнені діти – результат нашої праці, ми працюємо за принципом:

«ГРАЮЧИ – ОЗДОРОВЛЯТИ, ГРАЮЧИ – РОЗВИВАТИ, ГРАЮЧИ - НАВЧАТИ» .

Одне із основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» - збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’ядитини.

Показниками фізичного здоров’я дитини є рівень морфофізіологічного розвитку, і нормальне функціонування всіх органів та систем організму, їх ріст і розвиток, що виявляється й підтверджується віковими антропо – та біометричними показниками(довжина, маса тіла, об’єм грудної клітки, робота серця, дихання, опорно – руховий апарат, постава, стан шкіри, гострота зору, нюху, слуху, смаку тощо).

Рухову активність у повсякденному життізабезпечують рухливі ігри, фізичні вправи на прогулянках, походи за межі дошкільного закладу, фізкультурні свята і розваги, самостійна рухова діяльність, дні та тижні здоров’я, індивідуальна

робота з фізичного виховання.

Заняття з фізичної культури має на меті оптимізацію рухового режиму, формування та

закріплення рухових умінь і навичок, розвиток фізичних якостей, надання дітям спеціальних знань з фізичної культури.

 

ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ  ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

У дошкільному дитинстві закладаються основи здоров’я, виховуються основні риси особистості людини. Сім’я, дошкільні заклади мають створити сприятливі умови для оптимального фізичного розвитку дитини, отримання знань про людський організм, опанування санітарно-гігієнічних навичок. Дитина повинна поступово вчитися бути творцем досконалості свого тіла, здоров’я. Міцне здоров’я є запорукою розвитку дитини в інших особистісних аспектах. На цій особливості наголошує народна мудрість: «У здоровому тілі – здоровий дух», – стверджували в античні часи; «Нема щастя без здоров’я», – гласить українське прислів’я.

Фізичне виховання дітей дошкільного віку – систематичний вплив на організм дитини з метою його морфолою

гічного і функціонального вдосконалення, зміцнення здоров’я, формування рухових навичок і фізичних якостей. У перші шість-сім років фізичне виховання є основою всебічного розвитку дитини. Система дошкільних установ має широкі й різноманітні можливості для забезпечення реалізації таких завдань фізичного виховання дошкільників:

  • зміцнення здоров’я;
  • забезпечення гармонійного розвитку організму;
  • розвиток рухових умінь, навичок і фізичних якостей (сили, спритності, витривалості, гнучкості тощо);
  • підвищення фізичної та розумової працездатності;
  • загартування організму;
  • прищеплення культурно-гігієнічних навичок, формування уявлень про здоровий спосіб життя;
  • виховання потреби у заняттях фізичною культурою і спортом.

Фізичний розвиток у дошкільному віці є особливо стрімким. З огляду на це фізичне виховання має бути своєчасним, методично правильно організованим.

Особливості фізичного виховання дітей дошкільного віку

Несприятливі еколого-кліматичні умови в м.Кривий Ріг призводять до ослаблення імунітету, і, як наслідок до збільшення простудних захворювань, інфекцій. В освітньому закладі, і вдома діти більшу частину часу проводять у статичному положенні (за столом, біля телевізора, комп’ютера тощо). Це збільшує статичну навантаження на певні групи м’язів і викликає їх стомлення. Знижується сила і працездатність скелетної мускулатури, що тягне за собою порушення постави, викривлення хребта, плоскостопість.

Тому виникла необхідність вести пошук нових підходів у питаннях формування здоров’я, в організації процесу фізичного виховання, наступності сім’ї та дитячого садка – тих соціальних структур, які в основному визначають рівень здоров’я дітей.

Тільки поліпшення медичного обслуговування не вирішить проблему здоров’я – необхідні спільні зусилля батьків, педагогів, медичних працівників.

Вихід із ситуації можливий при впровадженні в дитячий сад програм сприяння зміцненню здоров’я вихованців, у створенні умов, які сприяють повноцінному фізичному і психічному розвитку дітей.

Головна роль у дошкільному закладі належить вдосконаленню системи організації фізичного виховання, встановленню взаємозв’язку всіх ланок, наступності з попередніми і наступними етапами роботи.

Систематичне цілеспрямоване вивчення передових досягнень в області педагогіки і психології, ефективне використання в досвіді роботи нових сучасних фізкультурно-оздоровчих програм і технологій сприяло розробці: «Моделі системи взаємодії сім’ї та дитячого садка по зміцненню здоров’я та повноцінному психофізичного розвитку дітей дошкільного віку».

Підсумком дослідницької роботи з проблеми «Взаємодія всіх учасників педагогічного процесу щодо збереження здоров’я та підвищення рівня фізичної підготовленості дітей» стали розробка та апробація психолого-педагогічного супроводу фізичного розвитку і оздоровлення дітей дошкільного віку.

Такий підхід до проблеми дозволив організувати у нашому ЗДО співпраця між педагогами, лікарями, батьками і дітьми; виховати в дітях почуття відповідальності за своє здоров’я; потреба до фізичної культури через розвиток і зміцнення почуття задоволення від рухів, фізичних вправ, що у свою чергу дозволило отримати позитивні результати в темпах приросту фізичних якостей; у зниженні захворюваності дітей; створити найбільш сприятливі умови формування своєчасного фізичного розвитку дитячого організму.

 

Логін: *

Пароль: *