Зорянський ЗДО ясла-садок
Рівненська область, Рівненський район

Використання ігрових вправ для розвитку фонематичних процесів у дітей дошкільного віку

Важливу роль у мовленнєвому розвитку дитини відіграє слух, як фізіологічний, так і мовленнєвий.

Завдяки мовленнєвому слуху дитина вчиться розрізняти голоси оточуючих, розуміє зміст того, про що їй говорять, диференціює звуки рідної мови. Передумовою розвитку мовленнєвого слуху, є розвиток фонематичних процесів. До них відносять: слухову увагу, фонематичний слух, фонематичне сприйняття, звуковий аналіз та синтез. За допомогою яких дитина може концентрувати увагу на почутому, може розрізнити немовні або навколишні звуки (голоси тварин, спів пташок, побутові шуми, музичні звуки та інше), може визначити напрям звучання, розрізнити звуки та визначити їх кількість.

Сформовані фонематичні процеси є основою для чіткої звуковимови, правильної побудови складової структури слова, фундаментом для опанування граматичної сторони мовлення, успішного опанування письма і читання.

Етапи розвитку фонематичних процесів:

1.Упізнавання немовленнєвих звуків.

2.Розрізнення однакових слів, фраз, звукокомплексів та звуків за висотою, силою і тембром голосу.

3.Розрізнення слів близьких за звучанням та звуковим складом.

4.Диференціація складів.

5. Диференціація звуків.

6.Навчання навичок елементарного звукового аналізу та синтезу.

 

« повернутися до списку новин

Логін: *

Пароль: *